Taustalla pyörii hankkeemme virtuualishowroom - materiaalin meininkiä. Kohderyhmämarkkinoinnista on jo edetty heimomarkkinointiin. Mutta mikä on keskeistä osuudessa, jossa tuodaan esiin tekstiilin kenttää?

Tavoitteena on jotain tällaista: Hyvällä muotoilulla luodaan helposti ymmärrettävä visuaalinen kokonaiuus: jokainen osa, jokainen kaari vaikuttaa kokonaisvaikutelmaan. Tuotteessa kaikki materiaalit, toiminnot, muodot täydentävät toisiaan ainutlaatuisella tavalla joko eloisina vastakohtina tai rauhallisina jatkumoina.

Toisaalta eilisen HS:n teksti, jossa mietitään ihmisten elämää 25-vuoden päähän, nostetaan tekstiilin kentästä esiin ekologia. "...ympäristöongelmat ovat muuttaneet kulutuksen täysin. Tietoisuus kemikaaleista leviää ruuista esimerkiksi tekstiileihin; kun ostetaan sohvaa, otetaan selvää, mitä kemikaaleja sen materiaaleissa on.  Toinen näkökulma on elämyspalvelut ja kulttuurin tuotanto.

Ekologia on vahvasti nousemassa ja materiaalin uusiokäyttö on kohta merkittävä osa tuotemaailmaa. Nyt jo on monia hyviä esimerkkejä siitä, mm. GlobeHope ja Secco. Uusiokäytössä, jos missä nouseen esiin näkeminen ja materiaalin luonteen taju. Miten pystymme kehittämään sitä?